Na stežaj odprta vrata

Kriterij.si, 6. januar 2021 ― Na stežaj odprta vrata Umetniške krajine doma - drugi val Urednik Wed, 01/06/2021 - 10:31 Na stežaj odprta vrata Zaprem oči in nenadoma je v zraku vonj po soli in borovcih. Topel jugo šepeta skrivnosti v krošnje dreves, večerno nebo zagrnejo temni oblaki. Na primerni razdalji postavljene plastične stole Letnega kina Arrigoni počasi napolnijo obiskovalci. Nova lokacija letošnje ekstraserijske edicije Kino Otoka je ena redkih, kjer je mogoče začutiti vsaj nekaj festivalskega vzdušja. Večernih druženj ob svetilniku ni, v Art Kino Odeon sta vstop in ogled filmov dovoljena le z masko, obraze skrivamo tudi na strokovnih predavanjih in okroglih mizah. Arrigoni se tako zdi kot osvobojeno ozemlje, špranja neskaljenega upanja, prav takega, kot ga v filmu Cabirijine noči (Le Notti di Cabiria, 1957, Federico Fellini) v zasanjano naivnem liku rimske prostitutke pooseblja režiserjeva muza Giulietta Masina. Medtem ko zaključna špica Fellinijeve zgodnje mojstrovine drsi prek platna, se prizorišče izprazni. Na polnočni projekciji filma Gorelo bo (O Que Arde, 2019, Oliver Laxe), ki sledi, ostane le še nekaj filmskih entuziastov. Veter se okrepi, oblaki na nebu delujejo vedno bolj grozeče. Sezujem si čevlje in se udobno namestim. Laxov film se odpre z nenavadnim prizorom, sredi noči, med visokimi evkaliptusovimi drevesi, ki ob glasnih pokih kot domine padajo na mehka gozdna tla. Ravno, ko se v Gorelo bo prek Galicije, gorate pokrajine na skrajnem severozahodu Iberskega polotoka, razplamti požar, se na izolskem nebu začne divje bliskati. Ožarjene podobe na platnu zaplešejo z nočjo, ki jo parajo nevihtne strele. Veter se glasno razjezi, mrši lase in uklanja drevesa, ki obdajajo kino. Goreče filmske podobe in zvok sestopijo s platna, meja med fikcijo in realnostjo se zabriše. Ko konec decembra pretresam letošnje distopično, razpokano in osamljeno leto, zaznamovano z zdravstveno, socialno in politično krizo, se pogosto vračam k temu magičnemu večeru konec avgusta, ki se je v moj s
Najboljših 25 - 2019

Najboljših 25 - 2019

Filmski kotiček, 31. december 2020 ― Film - 25 Bacurau, Režija: Kleber Mendonça Filho, Juliano Dornelles Cold Case Hammarskjöld / Nerešeni primer Daga Hammarskjölda, Režija: Mads Brügger Corpus Christi / Boze Cialo, Režija: Jan Komasa Der goldene Handschuh /  The Golden Glove / Zlata rokavica, Režija: Fatih Akin Dylda / Beanpole / Prekla, Režija: Kantemir Balagov First Cow, Režija: Kelly Reichardt Gisaengchung / Parasite, Režija: Bong Joon-ho Hvítur, hvítur dagur / A White, White Day, Režija: Hlynur Palmason Joker, Režija: Todd Phillips Les Misérables / Nesrečniki,  Režija: Ladj Ly Light of My Life / Luč mojega življenja, Režija: Casey Affleck Lynn + Lucy, Režija: Fyzal Boulifa Martin Eden, Režija: Pietro Marcello Medena Zemja / Honeyland / Medena dežela, Režija: Tamara Kotevska, Ljubomir Stefanov Moving On / Nam-mae-wui yeo-reum-bam, Režija: Yoon Dan-Bi Pain and Glory / Dolor y gloria, Režija: Pedro Almodóvar Portrait de la jeune fille en feu  / Portrait of a Lady on Fire / Portret mladenke v ognju, Režija: Celine Sciamma Systemsprenger / System Crasher / Razbijalka sistema, Režija: Nora Fingscheidt The Beach Bum / Kralj plaže, Režija: Harmony Korine The Last Black Man in San Francisco, Režija: Joe Talbot The Lighthouse / Svetilnik, Režija: Robert Eggers The Vast of Night, Režija: Andrew Patterson There Is No Evil / Sheytan vojud nadarad / Zlo ne obstaja, Režija: Mohammad Rasoulof Uncut Gems / Nebrušeni dragulji, Režija: Benny Safdie, Josh Safdie Waves, Režija: Trey Edward Shults Posebna omemba Buoyancy, Režija: Rodd Rathjen Di Jiu Tian Chang / So Long, My Son / Zbogom, sin moj, Režija: Xiaoshuai Wang Diego Maradona, Režija: Asif Kapadia Kopfplatzen / Head Burst, Režija: Savas Ceviz Sound of Metal, Režija: Darius Marder The Irishman / Irec, Režija: Martin Scorsese Ut og stjæle hester / Out Stealing Horses / Konje krast, Režija: Hans Petter Moland TV-5 Chernobyl Fleabag Mike Judge Presents: Tales from the Tour Bus Succession Unbelie
še novic